Khamis, 18 Disember 2014

Cerita Cerita Aku [ Masjid Cina Negeri Melaka

Salam Jumaat yang indah..Alhamdulillah,ALLAH masing sayangkan aku,DIA bagi aku hidup untuk hirup udara serta melihat cipataanNYA.

Hari ni baru rasa nak update cerita pasal Masjid Cina Melaka.First impression masa melalui pintu gerbang masjid ni,tetiba rasa macam kat negara China.Walhal aku tak penah jejak pon negara tersebut,just tgk kat internet jelah.HEHEEHE.

As usual,aku memang jenis tak pendai nak berayat bagai kan.Just go staright to the point.Jom tengok gambau2 (melaka style pronounce ok).

Pintu Gerbang Masjid Cina Melaka


Pintu hadapan

Pagoda...cantikk

Seni rekabentuk ala Cina.Memang menarik

Ukiran batu turut mempamerkan seni Cina

Simple tapi sedap mata memandang

Pandangan waktu malam

Pengcahayaan yang cantik




Cantik kan.Masa aku datang sini,aku nak solat asar dan terus tunggu untuk solat maghrib.Rasa selesa sangat.Tenang.Ramai juga pengunjung yang menunaikan solat kat Masjid Cina ini.Well,kalau korang singgah melaka,singgah lah ke masjid ni.sangat best.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan