Khamis, 18 September 2014

Bio Seleza Pads & Pantyliner

Assalamualaikum & Salam sejahtera alls.. (^_^)

Rasanya belum terlambat ida nak perkenalkan keluaran terbaru dari HAI-O.Even this product still new in malaysia marketing tapi sambutan terhadap pad ni amatlah menggalakkan.WHY?Because nowdays people start knowing about effect using dioxin pad.Ramai yang dah semakin sedar tentang kepentingan menjaga kesihatan terutama sekali the only one our 'MISS V' tu kan.

Have you heard about BIO SELEZA sanitary pads?


Tahukah anda penggunaan tuala wanita yang tidak selamat boleh mengancam kesihatan tanpa kita sedari atau mungkin saya boleh labelkan ia sebagai 'SILENT KILLER'.Secara purata wanita menggunakan tuala wanita at least 15,000 keping tuala wanita dalam tempoh 35 tahun sepanjang hayat.


Can you imagine women started using pad since 10 years old and keep using it even they already menopause.Now women also like to used pantyliner and the risk used pantyliners still same with pad.



Kini,dianggarkan 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan.62% punca jangkitan tersebut disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat atau kurang menepati piawaian.


Gambar dibawah adalah contoh perbandingan antara tuala wanita biasa vs Bio Seleza



Ini adalah komplikasi akibat jangkitan yang mungkin berlaku pada kita atau orang sekeliling kita tanpa kita sedari.





Kenapa tuala wanita biasa tidak selamat digunakan dan apa yang ada di dalam tuala wanita biasa.

 

Tuala wanita yang berada dipasaran rata-ratanya diperbuat dari kertas yang telah dikitar semula (recycle).Melalui proses recycle ini,kertas tersebut wajib melalui bleaching proses atau proses pelunturan menggunakan bahan kimia.Selepas proses tersebut selesai maka terhasil kertas kitar semula yg dari buruk dan berbau ke kertas yg putih dan tak ada bau langsung.

 

 

 

Kertas yg di proses tadi itu terdapat dioksin.Dioksin adalah kesan sampingan proses pelunturan yg digunakan di dalam pengilangan product kertas termasuk tampon,tuala wanita,pantiliners dan lampin pakai buang baby! 

 Kisah dioksin kerap kali terpampang di dada akhbar tempatan serta majalah di Malaysia ini.Cuma kita antara sedar atau tidak sedar ataupun mmg tidak mengendahkan langsung tentang isu ini.



 Gambar di bawah menerangkan serba sedikit tentang dioksin..sila-silalah baca..jgn malas tau..heheheh

 

Bagaimanakah cara dioksin ini menyerap ke rahim wanita?

Apa sahaja yang berada dipermukaan faraj akan diserap oleh rahim.Bayangkan pula pad yg berdioksin itu berada di MISS V kita?!



Bila dah berlaku sebegini maka akan wujudlah sakit-sakit yg berkaitan dengan rahim seperti :


Selain penyakit diatas wanita juga akan mengalami keputihan,sengugut,kegatalan di sekitar Miss V dan banyak lagi.Menakutkan!!


Maka dengan adanya penyakit ini dan kadar kanser semakin meningkat dari hari ke hari dan ia amatlah menakutkan,ramai wanita hari ini mencari tuala wanita dengan fungsi2 mencegah.

Uniknya BIO SELEZA ini,ianya merupakan satu-satunya tuala wanita yang mempunyai 4 kebaikan utama.








 Sekarang pembaca blog saya sudah tahu mana yang terbaik utk kesihatan.Pilihlah dengan bijak dan tuala wanita yang selamat.Jika entry ini bermanfaat pada anda serta org sekeliling anda,please share it.Bukan sekadar menjual tetapi saya rasa semua orang patut tahu tentang ini.

If you interested to buy Bio Seleza,do contact me :).

Ida : +60197741607 or you can email me noraidah8270@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan