Isnin, 20 Oktober 2014

BBPLUS COLLAGEN ] Apakah itu kolagen?

Assalamualaikum..Salam sejahtera..


Sehingga ke hari ni,ramai wanita yang ingin kekal cantik dan menawan.Kulit yang bebas dari masalah serta cerah sekata kan.

Apa yang ida cuba share kat entry kali ini ialah tentang BBPLUS minuman kolagen.


APAKAH KOLAGEN?


Sebenarnya, kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan.

Lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen, memberikan struktur kepada badan, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut serta menyambungkannya dengan tulang badan.

Ketika usia remaja dan awal 20-an, terdapat pertumbuhan hormon yang aktif bagi menyokong pertumbuhan struktur dan menggalakkan perkembangan otot, tendon dan ligamen.

Kolagen digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru.

Ketika usia 25 tahun dan ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5 peratus setahun.

Sehingga usia 45, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada kolagen semula jadi.

Memandangkan kepentingan kolagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, ditambah pula dengan kadar pengurangan pertumbuhan hormon.

Dari perspektif pakar terapi kecantikan, penyusutan ini akan menimbulkan kesan yang ketara ke atas kulit, iaitu kulit mula hilang keanjalan semulajadinya dan tanda-tanda awal kedutan mula jelas apabila mencapai pertengahan umur 20-an.

Tambahan pula, pengurangan kolagen boleh mengganggu bahagian badan lain, terutamanya dalam penjanaan semula tisu-tisu lembut.

Apabila kolagen dalam tisu lembut semakin berkurangan, ini mengakibatkan kesukaran pengangkutan toksin dari sel ke sistem limfa.

Ia juga menghalang pergerakan nutrisi dan hidrasi yang mempunyai kesan ke atas kesihatan keseluruhan, langsung mempengaruhi keadaan kulit dan sel lain. Pada masa yang sama, keadaan tulang, kuku dan rambut akan turut menunjukkan tanda-tanda awal penuaan.

Apa pula berita baiknya? Susutan kolagen kini boleh diganti menerusi proses yang dipanggil kaedah sintesis kolagen (collagen synthesis).

Tahukah anda bahawa KULIT adalah ORGAN terbesar pada manusia?Maka dengan itu kita perlu menitik berat tentang penjagaan kulit.


Pengurangan kolagen menurun seiring dengan peningkatan usia

Kulit memerlukan kolagen yang tinggi untuk mengekalkan keanjalan kulit.

BBPLUS ?

Ia di hasilkan dari Kolagen ikan terhidrolisis, ekstrak biji anggur, Vitamin C, jus bunga roselle, jus buah blackcurrant, serat epal, inulin.
Kolagen ikan terhidrolisis, ekstrak biji anggur. 

 
BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.






Kini anda sudah mengetahui tentang kolagen dan bbplus.

Cepat GRAB  minuman kolagen yang superb ni.

IDA = +6019 7741607
email = noraidah8270@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan