Ahad, 30 November 2014

KOLESTROL ] BINTIK / BINTIL PADA MATA DAN WAJAH ANDA

Assalamualaikum..

Hi there,lama rasanya tak update blog.kalau tidak of course every week must update the blog.Sibuk sangat dah hujung2 tahun ni.Almaklumlah dah nak cuti sekolah so kerja banyak sangat.

Hari ni i nak cerita sikit tentang BINTIL KOLESTROL.Korang confirm pernah dengar kan.Selalu terdapat pada wajah terutama dekat sekitar mata.




SAYA adalah salah seorang penghidap bintil ni.Before ni,bintil ni sikit je tumbuh,but lately makin byk pulak.Bintil2 ni tumbuh cantik je ikut garis kelopak mata.So bila i tutup mata barulah En.Hubby akan tegur."Eh,hunny punya bintil makin banyaklah'.Gulp..tertelan sekejap air liuq bila hubby cakap macam tu.

Dengan kadar segera i pergi kat cermin,telek menelek muka ni.Honestly,i jarang menghadap cermin kecuali time nak bersiap pergi kerja atau keluar.Ada baby kecik ni tak sempat nak menelek muka lelama macam zaman anak dara ni.But not means i tak jaga kecantikan semasa di rumah tau   (^__^)....

Itu cerita 2 bulan lepas.But now totally hilang!!!Mula2 i tak perasan,sampailah i menelek muka sebetul-betulnya 3 hari lepas."Eh,dah hilanglah bintil ni".Dan otak ni mula lah throwback apa yang i makan sampai boleh hilang.

POP!! teringatkan yang i ambil set kurus bajet.Dalam tu ada Biovelocity Alfalfa (BVALFALFA) , Mineral Coffee dan Garlic.




Jadi benarlah dan terbukti BVALFALFA menyerap kolestrol dalam badan dan MINERAL COFFEE pula menyingkirkan lemak-lemak yang tidak diperlukan dalam badan.

Inilah CARA UNTUK MENGHILANGKAN bintil /bintik kolestrol.




Siapakah yang akan menghidapi bintil / bintik kolestrol ini.

Rata-ratanya adalah mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi.Tidak kira TUA , MUDA dan KANAK-KANAK bintil ini akan muncul bergantung pada tahap kolestrol pada badan seseorang.

Bintil kolestrol ini dikenali sebagai XANTHOMAS dimana lemak yang terlebih tu terbina di bawah kulit.Ianya boleh muncul kat mana2 bahagian anggota kulit tetapi seringkali tumbuh di sekitar mata,siku,lutut,tangan,kaki sendi dan punggung.

Jika bintil ni tumbuh dekat kelopak mata,ianya dipanggil XANTHELASMA PALPEBRA.

Bila ditengok lama-lama jadi takut pulak kan.




Bagaimana kolestrol boleh menjadi SILENT KILLER pada manusia

Gambar rajah dibawah membawa perumpamaan pada paip besi yang mewakili saluran darah @ kapilari darah dan karat pada besi serta tanah adalah kolestrol.

Jika air paip di rumah kita pon sekali sekala kena air berkarat dan kotor.Mesti kita bising sebab sukar untuk kita membuat aktiviti dirumah.Sebab kotoran seperti karat besi serta tanah dah mula mengenap di saluran paip kita.Masa inilah kita semua sibuk mencari master filter yang pelbagai jenama yang dijual kat pasaran Malaysia ni.Tapi semuanya 1 tujuan iaitu nak dapatkan bekalan air BERSIH.

Sama seperti saluran darah kita.Faktor pemakanan serta gaya hidup serba superb sibuk,kita leka dengan kesihatan yang sepatutnya menjadi tunjang kehidupan.

Kolestrol yang terhasil dari makanan akan mula menempel dan mengenap serta melekat di saluran darah tanpa kita rasa dan ketahui.Lama kelamaan ianya makin menebal dan saluran darah kita semakin sempit.Bila dah sempit,mulalah high pressure dalam salur darah.Maka masa tulah segala penyakit datang berlari-lari dalam badan kita.Semua aktiviti harian terbatas sebab dah sakit.

Simple perumpaan yang i bagi untuk bagi pembaca faham konsep perjalanan darah ni.Kenapa kolestrol ni sangat merbahaya.Kita tak merasa proses enapan ni berlaku.Tetapi kita akan merasa ketika ianya sudah kritikal.Jadi sebelum ianya semakin menjadi bahana dalam diri kita,moh lah kita amalkan gaya hidup sihat serta gaya pemakanan yang baik.Mengambil supplement SET KURUS BAJET ni akan lebih membantu untuk menurunkan paras kolestrol anda.Malah bagi mereka yang diabetes,darah tinggi,sembelit,masalah usus,gout  boleh ambil set ini.

Malah anda dapat turunkan berat badan.BONUS tu.




 

 Haa,,apo laie..copek2 lah call IDA 0197741607
Free coaching ye..IDA akan buat document check kat korang every week.!!


Selamat Menjalankan tanggungjawab sebagai manusia.!! (^__^)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan