Selasa, 28 Oktober 2014

New Melaka Airlines ] RAYANI AIRLINES

Assalamualaikum semua!!!


Petang ni ida nak citer sikit tentang penerbangan baru yang akan bermula JANUARI 2015!Pernah dengar Rayani Air tak?






Satu syarikat penerbangan baru akan ditubuhkan iaitu RAYANI AIR yang akan beroperasi tahun depan 2015.Syarikat ini akan berpusat di Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (MKZ).Dari maklumat yang diambil dari RAYANI AIR, 5 destinasi permulaan yang bakal Rayani Air mulakan.

  • Melaka - Penang
  • Melaka - Langkawi
  • Melaka - Kota Bharu
  • Melaka - Kuching
  • Melaka - Kota Kinabalu







Pandangan ida tentang penerbangan ni memang sokong 100% sebab Melaka adalah salah satu pusat pelancongan yang banyak tempat kita boleh lawati.Bak kata tema 'Melawat Melaka bererti Melawat Malaysia'.Sebab Melaka diiktiraf oleh UNESCO sebagai tapak Warisan Dunia dimana persidangan tersebut telah dicapai melalui persidangan kali ke -32 di Bandaraya Quebac,Kanada pada tahun 2008.


Back to the story Rayani Air,ianya akan bemula dengan pesawat Boeing 737-400 single class dimana kapasiti tempat duduk hanyalah 169 orang sahaja.For short destance memang takde masalah sebab sekejap je dalam pesawatkan.

Dengan menggunakan tag-line 'Rayani Air - Come Let's Fly',company ini berpengkalan di Shah Alam.







Currently, only this information is obtained while there is much speculation going on about who owns the airlines, is it a joint-venture with an Indonesian businessman, is the former Melaka chief minister involved in this and so on.

So for now,kita tunggu sahaja tentang syarikat penerbangan ini.Adakah ini penerbangan tambang murah.Tunggu sahaja pada pengumuman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan